//
کدخبر: ۴۷۷۷۴۸ //

افزایش طول عمر با مصرف این چربی ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف چربی‌های گیاهی می‌تواند طول عمر را افزایش داده و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

افزایش طول عمر با مصرف این چربی ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر دمتریوس آلبانز، سرپرست این تحقیق از مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده، اعلام کرد: «مطالعه ما نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های حیوانی، مانند لبنیات و تخم‌مرغ، با افزایش خطر مرگ و میر کلی و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط هستند.»

به گفته محققان، ترکیب چربی‌های موجود در منابع گیاهی مانند غلات، سبزیجات، لوبیا و مغزها با چربی‌های حیوانی بسیار متفاوت است. چربی‌های گیاهی به دلیل داشتن اسیدهای چرب تک‌غیراشباع (MUFAs) و اسیدهای چرب چندغیراشباع (PUFAs) شناخته می‌شوند، در حالی که چربی‌های حیوانی بیشتر حاوی اسیدهای چرب اشباع‌شده (SFAs) هستند.

اگرچه بدن برای بقا به چربی نیاز دارد، اما دستورالعمل‌های غذایی ایالات متحده توصیه می‌کنند که کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده و جایگزینی آن‌ها با چربی‌های غیراشباع اقدامی سالم است.

تیم تحقیقاتی آلبانز داده‌های رژیم غذایی و سلامت 407,531 بزرگسال را که میانگین سنی آن‌ها در زمان شروع مطالعه حدود 61 سال بود، بررسی کردند. این مطالعه که داده‌های جمع‌آوری‌شده بین سال‌های 1995 تا 2019 را تحلیل کرده است، نشان داد که شرکت‌کنندگانی که بیشترین میزان چربی‌های گیاهی را مصرف می‌کردند، 9 درصد کمتر احتمال مرگ به هر دلیلی و 14 درصد کمتر احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی داشتند.

همچنین، افرادی که چربی‌های گیاهی را به‌ویژه از روغن‌های گیاهی مصرف می‌کردند، 12 درصد کمتر احتمال مرگ به هر دلیلی و 15 درصد کمتر احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی داشتند. چربی‌های حاصل از غلات نیز به شدت با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط بودند.

از سوی دیگر، شرکت‌کنندگانی که بیشترین میزان چربی‌های حیوانی را مصرف می‌کردند، 16 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 14 درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند. این افزایش خطر تنها محدود به چربی‌های گوشت نبود؛ مصرف بالای چربی‌های حاصل از لبنیات و تخم‌مرغ نیز با افزایش مرگ و میر مرتبط بود.

این نتایج اهمیت انتخاب منابع سالم چربی‌ها را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که جایگزینی چربی‌های حیوانی با چربی‌های گیاهی می‌تواند به افزایش طول عمر و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد