//
کدخبر: ۴۸۰۴۳۳ //

هشدار؛ زیاد قهوه ننوشید!

نوشیدن مکرر قهوه و دیگر نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌تواند سلامت قلب شما را به خطر بیندازد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که روزانه بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

هشدار؛ زیاد قهوه ننوشید!
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان این مطالعه می‌گویند که میزان مذکور معادل چهار فنجان قهوه، ۱۰ قوطی نوشابه، یا دو نوشیدنی انرژی‌زا است. یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه این مقدار کافئین می‌تواند به مرور زمان ضربان قلب و فشار خون را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

در مطالعه‌ای که توسط دکتر «ننسی کاگاتارا»، سرپرست تیم تحقیق از کالج پزشکی و بیمارستان زیدوس در داهود هند، انجام شد، مشخص شد افرادی که بیش از ۶۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز مصرف می‌کردند، حتی پس از پنج دقیقه استراحت پس از یک تست سه‌دقیقه‌ای گام، همچنان با افزایش ضربان قلب و فشار خون مواجه بودند.

دکتر کاگاتارا توضیح می‌دهد که کافئین به دلیل تأثیراتش بر سیستم عصبی خودمختار، می‌تواند افراد سالم را در معرض خطر فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی عروقی قرار دهد. او بر اهمیت افزایش آگاهی عمومی درباره این خطرات برای حفظ سلامت قلب تأکید می‌کند.

در این مطالعه، ۹۲ فرد سالم بین ۱۸ تا ۴۵ سال مورد بررسی قرار گرفتند. محققان پس از ارزیابی میزان مصرف کافئین این افراد و انجام آزمایش‌هایی برای سنجش سلامت قلب، دریافتند که نزدیک به ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان روزانه بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کردند.

دکتر کاگاتارا نتیجه‌گیری می‌کند که مصرف مداوم کافئین می‌تواند سیستم پاراسمپاتیک را تحت تأثیر قرار داده و منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب شود. فشار خون بالا به مرور زمان با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، نارسایی قلبی، بیماری‌های کلیوی مزمن و زوال عقل مرتبط است و در نهایت می‌تواند قلب را تضعیف کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۴۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد