//
کدخبر: ۳۹۱۳۸۹ //
رشته پلو | طرز تهیه رشته پلو

رشته پلو غذای محبوب ایرانی ها رو این طوری درست کن!

رشته پلو یکی ار غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های مختلفی پخته میشود .

رشته پلو غذای محبوب ایرانی ها رو این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

رشته پلو غذا در گذشته بیشتر در ایام نوروز طبق یک اعتقاد سنتی پخت آن انجام میشد ، معمولاً در هر منطقه ای رشته پلو را طبق اصول خاص خود تهیه میکنند .

مواد لازم برای تهیه رشته پلو

برنج 3 پیمانه

رشته پلویی 1 بشقاب

گوشت چرخ کرده 150 تا 200 گرم

نمک ، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

کشمش به مقدار لازم

خرما به میزان لازم

پیاز داغ 3 قاشق غذاخوری

رشته پلو یکی ار غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های مختلفی پخته میشود . این غذا در گذشته بیشتر در ایام نوروز طبق یک اعتقاد سنتی پخت آن انجام میشد ، معمولا در هر منطقه ای رشته پلو را طبق اصول خاص خود تهیه میکنند . اما به طور کلی این غذا را میتوان با گوشت مرغ تکه ای و گوشت قلقلی تهیه کرد .

دستور پخت رشته پلو

در ابتدا 200 گرم گوشت چرخ کرده داریم که یه پیاز رو که رنده ریز کردیم و آبش رو گرفتیم بهش اضافه میکنیم ، بهش نمک ، زرد چوبه ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز ، و یه قاشق غذا خوری هم زعفران بهش اضافه میکنیم مخلوط میکنیم وخوب ورز میدیم ، وقتی ورز دادیم مقدار کمی از گوشتمونو برمیداریم و قلقلی درست میکنیم و اگه فرصت داشتین بزارین داخل یخچال که کمی خودشو بگیره و بعد داخل تابه کوفته قلقلی ها رو قرار میدیم و سرخ میکنیم .

داخل قابلمه ای آب میریزیم و میزاریم به جوش بیاد ، 3 پیمانه برنج رو از قبل خیس میکنیم و داخل آب جوشمون میریزیم و دا وقتی که نیم پز بشه میزاریم که بمونه و 3 – 4 دقیقه قبل از این که آبکش کنیم یه بشقاب رشته ی پلویی که تفت داده شده رو اضافه میکنیم 3 الی 4 دقیقه بمونه و بعد آبکش میکنیم ، از سیب زمینی و یا هر نوع ته دیگی هم میتونید استفاده کنید و داخل دیگ لایه به لایه برنج و رشته و زیره میریزیم.

اگه دوست داشتین هم میتونید کوفته رو هم لای برنج قرار بدین ، هسته ی چند تا خرما رو هم میگیریم داخل تابه تفتش میدیم ، مقداری هم کشمش بهش اضافه میکنیم . یه مقدار هم پیاز داغ درست میکنیم . برنجمون که دم کشید کمی روش روغن داغ میریزیم و داخل دیس میکشیم و با مواد دلخواهمون تزئین میکنیم ، با پلو زعفرونی ، کمی خرما ، کوفته ، کشمش و پیاز داغ .

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۳۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد