//
کدخبر: ۴۵۸۹۵۰ //

ازدواج در ترکیه برای ایرانیان ۱۴۰۳

ازدواج در ترکیه برای ایرانیان 1403
به گزارش فرتاک نیوز،

در چند سال گذشته مهاجرت ایرانیان به ترکیه بسیار رواج پیدا کرده و افراد به طرق مختلف در تلاش هستند تا بتوانند به این کشور مهاجرت کنند؛ یکی از این روش‌ها، ثبت ازدواج در ترکیه برای ایرانیان است. البته کشور ترکیه برای ایرانیان یا به طور کلی اتباع خارجی مقررات خاصی برای ازدواج در نظر گرفته و در صورت واجد شرایط بودن قادر هستید ازدواج خود را در این کشور ثبت کنید. با این حال در صورتی که قصد ازدواج در ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نسبت به این موضوع آگاهی کامل کسب نمایید.   

ازدواج در ترکیه برای ایرانیان

دولت ترکیه تلاش کرده تا در سال‌های اخیر برنامه‌های متفاوتی مانند ثبت ازدواج بین المللی را برای اعطای اقامت به مهاجرین در نظر بگیرد. از آنجایی که اقتصاد ترکیه به سرعت در حال رشد بوده، همچنین مناظر طبیعی و میراث فرهنگی فوق العاده‌ای را عرضه می‌کند، اصولاً مهاجرین فراوانی هم به سمت آن روانه می‌شوند. البته ثبت ازدواج در این کشور تنها مختص به ترکیه نبوده و یک ایده بین‌المللی است. افرادی که تصمیم به مهاجرت به ترکیه دارند حتی می‌توانند از طریق ازدواج با یک شهروند ترک شرایط بهتری برای مهاجرت و دریافت اقامت داشته باشند.

 ازدواج در ترکیه برای ایرانیان 1403

مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج در ترکیه برای ایرانیان

پس از آنکه مقدمات ازدواج در ترکیه را فراهم کردید، جهت ثبت ازدواج باید مدارکی را به اداره مربوطه ارائه دهید. از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارک جهت ثبت ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گذرنامه معتبر یا کارت ملی ایرانی

  • مدرک اقامت در ترکیه یا ویزای معتبر

  • شناسنامه عکس‌دار ایرانی ترجمه شده به زبان ترکی استانبولی

  • گواهی عدم ازدواج یا گواهی مجرد بودن صادر شده از دادگستری ایران ترجمه شده به ترکی

  • چهار قطعه عکس جدید رنگی زوجین

  • وجود رضایت نامه پدربرای خانم‌های ایرانی مجرد

  • ترجمه گواهی تولد زوجین به ترکی استانبولی

  • آزمایش خون و تست اچ آی وی زوجین

  • پرداخت هزینه‌های ثبت ازدواج در دفتر ثبت احوال ترکیه

لازم به ذکر است مراحل و مدارک ممکن است در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت باشد. بهتر است قبل از اقدام با مقامات محلی هماهنگ شوید.

مزایای ازدواج در ترکیه برای ایرانیان

ثبت ازدواج در ترکیه برای ایرانیان مزایای فراوانی را به همراه دارد؛ در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

عدم پیچیدگی در مراحل ازدواج

روند اداری و قانونی ازدواج در ترکیه برای ایرانیان و حتی دیگر اتباع خارجی نسبتا آسان است و مدارک مورد نیاز با راحتی قابل تهیه خواهد بود. هزینه‌های اداری و ثبت ازدواج نیز نسبت به دیگر کشورها مناسب‌تر است.

دریافت اقامت ترکیه، مزیت مهم ازدواج ایرانیان در ترکیه

از مهم‌ترین مزایای ازدواج یک شهروند ایرانی با شهروند ترکیه، دریافت اقامت در ترکیه است. همسر ایرانی می‌تواند اقامت دائم ترکیه را دریافت کند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به ویزا و محدودیت زمانی در ترکیه، اقامت داشته باشند. همچنین همسر ایرانی به خدمات دولتی همانند آموزش رایگان، بیمه درمانی دولتی و سایر امکانات رفاهی دسترسی خواهد داشت.

پایین بودن هزینه‌ های عروسی و ازدواج در ترکیه

به طور کلی هزینه برپایی مراسم عروسی در ترکیه نسبت به دیگر کشورها و حتی ایران بسیار کمتر و منطقی‌تر است. همین امر موجب شده تا ایرانیان تمایل بیشتری برای ازدواج در ترکیه داشته باشند.

دست یافتن به فرصت‌ های شغلی و تجاری

ازدواج در ترکیه برای ایرانیان فرصت‌های شغلی و تجاری فراوانی را به همراه خواهد داشت؛ زیرا دارندگان اقامت ترکیه می‌توانند در این کشور بدون محدودیت مشغول به کار شوند. ترکیه با اقتصاد در حال رشد و فرصت‌های شغلی متنوع، بازار کار جذابی برای کارجویان ایرانی است. همسر ایرانی با اقامت در ترکیه می‌تواند در این کشور کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی یا سرمایه‌گذاری نماید.

هم مرز بودن ترکیه با ایران، جذاب‌ترین مزیت ازدواج در ترکیه برای ایرانیان

از جذاب‌ترین مزیت‌هایی که اصولاً مهاجرین ایرانی با مهاجرت به ترکیه از آن یاد می‌کنند، نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی ترکیه به ایران است. فاصله نسبتا کوتاهی که این کشور با ایران دارد، سبب شده تا امکان سفرهای مکرر و راحت به ایران برای دیدار خانواده و دوستان را فراهم کند. این کشور از نظر زبان، آداب و رسوم شباهت فراوانی با ایران دارد و همچنین می‌توان به راحتی به محصولات و خدمات ایرانی در ترکیه دست پیدا کرد.

تضمین آینده فرزندان

فرزندانی که از این ازدواج متولد می‌شوند، هم تابعیت ایرانی و هم تابعیت ترکی را دریافت خواهند کرد که برای آینده تحصیلی و شغلی آن‌ها مزیت محسوب می‌گردد. فرزندان می‌توانند در هر دو کشور ایران و ترکیه تحصیل کنند و از سیستم آموزشی برتر هر دو کشور بهره ببرند.

مراحل ثبت ازدواج در ترکیه برای ایرانیان

مراحل ثبت ازدواج ازدواج در ترکیه برای ایرانیان به شرح زیر است:

مراحل ثبت ازدواج در ترکیه برای ایرانیان 1403

تهیه مدارک لازم

ابتدا باید تمامی مدارک مورد نیاز از جمله گذرنامه، مدرک اقامت در ترکیه، شناسنامه ترجمه شده، گواهی عدم ازدواج از ایران، عکس، ترجمه گواهی تولد و آزمایش خون را آماده کنید.

ترجمه مدارک

برخی از مدارک مانند شناسنامه، گواهی عدم ازدواج و گواهی تولد باید به زبان ترکی استانبولی ترجمه رسمی شوند.

مراجعه به دفتر ثبت احوال

با داشتن تمام مدارک باید به اداره ثبت احوال محل سکونت در ترکیه مراجعه و درخواست ثبت ازدواج بدهید.

تکمیل فرم ها و مصاحبه

در دفتر ثبت احوال باید فرم های مربوطه را تکمیل کرده و احتمالا یک مصاحبه کوتاه با مقامات انجام دهید.

پرداخت هزینه های ثبت

هزینه‌های ثبت ازدواج در ترکیه باید در این مرحله پرداخت شود.

دریافت گواهی ازدواج

پس از تکمیل مراحل، گواهی ازدواج صادر و به زوجین تحویل داده می شود.

انجام تشریفات ازدواج (اختیاری)

زوجین ایرانی می توانند بنا به تمایل خود، مراسم مذهبی یا سنتی ازدواج را نیز در ترکیه برگزار کنند.

شرایط اصلی ازدواج در ترکیه برای ایرانیان

علاوه بر مدارک و مراحل ثبت ازدواج باید به شرایط آن هم توجه داشت. دولت ترکیه برای حمایت از شهروندان خود در مقابل اتباع خارجه، قوانین و شرایطی را در نظر گرفته است. در این مورد طرفین برای ازدواج باید حتماً سن بالای ۱۸ سال داشته باشند. همچنین ازدواج با فرد متاهل را جزء ممنوعات می‌داند. حال اگر فرد متاهل قصد ازدواج داشته باشد، باید حتماً طلاق گرفته و ازدواج قبلی را خاتمه دهد.

شرایط اصلی ازدواج در ترکیه برای ایرانیان

 از همه مهمتر ترکیه ازدواج چند همسری را به هیچ عنوان مورد پذیرش قرار نداده و آن را ممنوع اعلام می‌کند. همانند ایران ازدواج در ترکیه با محارم هم ممنوع است. از نظر عقلی و مالی برای ازدواج در ترکیه فرد باید توانایی‌های لازم را کسب کرده باشد. همچنین خانم‌های مطلقه نیز پس از گذراندن عده مجدد می‌توانند اقدام به ازدواج کنند.

جمع ‌بندی

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، ازدواج ایرانیان در ترکیه امر سختی نبوده و تنها کافیست با تجربه و آگاهی کافی نسبت به آن اقدام نمود. با ثبت ازدواج در ترکیه می‌توانید از مزایای بسیار آن مانند: دریافت اقامت ترکیه، پایین بودن هزینه‌‌های عروس، دست یافتن به فرصت‌‌های شغلی و تجاری و تضمین آینده فرزندان بهره‌مند شوید.

البته جهت ثبت ازدواج در ترکیه می‌توانید از موسسات متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا این فرآیند بدون دغدغه و به موقع انجام شود. از این‌رو موسسه الواپلای با بهره‌گیری از متخصصین حرفه‌ای، صفر تا صد امور مربوط به ازدواج در ترکیه برای ایرانیان و همچنین اعطای سند ازدواج بین را انجام خواهد داد. جهت دریافت مشاوره و همچنین اطلاع از شرایط و مدارک ثبت ازدواج در کنسولگری ایران در ترکیه می‌توانید به وب‌سایت رسمی مجموعه aloapply.com مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان