//
کدخبر: ۴۶۷۲۹۳ //
آشپزی | موساکا

این غذای خوشمزه بین المللی رو حتما درست کن | موساکا فوق العاده س!

برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه باما همراه باشید.

این غذای خوشمزه بین المللی رو حتما درست کن | موساکا فوق العاده س!
به گزارش فرتاک نیوز،

موساکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور یونان است که در تمام دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۷۵۰ گرم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

گوجه فرنگی ۲ عدد

سیب زمینی ۱ عدد درشت

پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

سس بشامل ½ لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت موساکا

مرحله اول

ابتدا پوست بادمجان ها را می گیریم و آنها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه بادمجان ها را با مدار کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سرخ شوند. در ادامه بادمجان های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و کنار میگذاریم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در همان تابه بادمجان ها به همراه مقداری خیلی کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده و گوجه های خرد شده را اضافه میکنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.

مرحله سوم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه ادویه های مورد علاقه خود را اضافه میکنیم و خوب تفت می دهیم تا گوشت چرخ کرده تغییر رنگ دهد و سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم

در ادامه یک استکان آب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت با حرارت بسیار ملایم بپزد. حالا باید سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و نیمپز کنیم. برای نیمپز کردن سیب زمینی ها میتوانیم از فر یا آب جوش استفاده کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کف و بدنه یک ظرف مناسب مثل پیرکس را با روغن به خوبی چرب می کنیم، سپس کمی سس بشامل کف ظرف می ریزیم و سیب زمینی های نیمپز شده را به ترتیب کف ظرف می چینیمف سپس بادمجان های حلقه یا را روی سیب زمینی ها می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه مقدار از مایه گوشت چرخ کرده روی بادمجان ها می ریزیم و به صورت یکدست انرا صاف می کنیم. روی گوشت مقداری سس بشامل و در نهایت مقداری پنیر پیتزا می ریزیم. به همین ترتیب مواد را داخل ظرف می چینیم تا ظرف پر شود.

مرحله هفتم

در اخر باقیمانده سس بشامل را روی مواد می ریزیم و روی ظرف را با پنیر پیتزا می پوشانیم. فر را باید از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود، سپس موساکا را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله هشتم

پس از اینکه موساکا پخت گریل را به مدت ۵ دقیقه روشن میکنیم تا پنیر پیتزا طلایی شود. سپس ظرفغ را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کمی از حرارت بیفتد، چون زمانی که غذا خیلی داغ است برش نمی خورد و له می شودف سپس به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد