//
کدخبر: ۴۶۸۵۲۲ //

نقش پرستار در مراقبت از بیماران هموفیلی

آموزش یکی از نقش های اولیه پرستاران در ارائه خدمت به بیماران مبتلا به هموفیلی است. چرا که پرستاران مسوول آموزش بیماران و خانواده های آنان در مورد بیماری، نحوه وراثت و چگونگی تشخیص و پیشگیری از خونریزی ها هستند.

نقش پرستار در مراقبت از بیماران هموفیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

پرستار از اعضای کلیدی گروه درمانی است؛ زیرا، هماهنگی لازم بین بیمار و دیگر اعضای تیم درمان را بر عهده دارد و ارتباط مداوم بیمار با پرستار، منجر به دسترسی بهتر امکانات و مراقبت‌های بهداشتی می شود.

با توجه به این اهمیت، پرستاران شاغل در مرکز درمان هموفیلی، مسوولیت همکاری با گروه پزشکان در تهیه و اجرای دستورالعمل‌های درمانی بیماران هموفیلی را بر عهده دارند. همچنین اغلب به عنوان مسوول انتشار این اطلاعات به بیماران و خانواده هایشان، همچنین هماهنگ‌کننده ارتباط با کارکنان مرکز درمان هموفیلی، سایر کارکنان مرکز و مراقبان درمانی در جامعه ایفای نقش می کند.

وظایف پرستار در مرکز درمان هموفیلی

اقدامات درمانی و حمایتی:

 کمک به درمان خونریزی‌ها

مراقبت از بیمار

 ارتباط و حمایت روحی بیمار و خانواده او

هماهنگی بین افراد گروه درمانی

تهیه واکسن برای بیماران و واکسیناسیون کامل بر اساس برنامه کشوری

آگاهی از روش صحیح و ایمن رگ‌گیری و دفع زباله‌های تزریق

آگاهی از نحوه مراقبت از عضو خونریزی کننده

آگاهی از چگونگی تشخیص خونریزی‌ها و راه‌های پیشگیری از آن

محاسبه مقدار مناسب فرآورده انعقادی برای تزریق 

 

فعالیت‌های آموزشی:

آموزش به والدین بیماران تازه تشخیص و حمایت روحی و روانی آنها

آموزش به پرستاران بخش هموفیلی

آموزش مراقبت از پورت و نحوه تزریق آن

آموزش در زمینه‌های شناخت اختلالات انعقادی

آموزش نحوه نگهداری و تهیه و تزریق فراورده انعقادی

آموزش بهداشت دهان و دندان و مراقبت از مفاصل در بیماران هموفیلی

آموزش تصمیمات گروه درمانی و افزایش توانایی بیمار و خانواده او برای انجام دادن درمان در منزل

اجرای فرآیندهای یاد شده موجب اثرگذاری حضور پرستار در ارتقای موفقیت درمان بیمار و کمک به خانواده ‌او می‌شود. همچنین پرستار پس از تهیه برنامه درمانی، به طور منظم آن را بررسی و ارزیابی مجدد کرده و در صورت نیاز، ارزیابی پویایی و توانایی خانواده بیمار را نیز برعهده دارد.

تهیه برنامه مکتوب و واضح و جداول درمانی، بررسی روند پیشرفت بیمار، در دسترس بودن برای حمایت‌های مداوم و برای مرور گزارش‌های بیمار با گروه درمانی برای کمک به تشخیص الگوهای خونریزی، مشکلات درمان، پیشرفت در دستیابی به اهداف بیمار، دیگر حمایت ها و آثار مرتبط با حضور پرستار در گروه درمان بیماران مبتلا به هموفیلی سات.

بر همین اساس فرد بیمار و خانواده او می‌توانند پرسش ها و مشکلات خود را با پرستار مرکز مطرح کرده و از راهنمایی‌های او برای حل مشکلات درمانی بهره‌مند شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۵۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد