//
کدخبر: ۴۱۶۷۰۵ //
آشپزی | نرگسی

غذای اصیل و سنتی ایرانی | طرز تهیه نرگسی

امروز با طرز تهیه نرگسی برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آشپزی بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی در خدمت شما هستیم. امیدواریم که از این بخش استفاده لازم را برده و نرگسی را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

غذای اصیل و سنتی ایرانی | طرز تهیه  نرگسی
به گزارش فرتاک نیوز،

نرگسی یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب اسفناج و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. رنگ سبز اسفناج در کنار سفیدی و زردی تخم‌مرغ، ظاهری شبیه به گل نرگس به این غذا می‌دهد. به همین دلیل به آن نرگسی گفته می‌شود. نرگسی غذایی ساده شبیه به املت اسفناج است، اما در عین سادگی بسیار مغذی است.

مواد لازم برای تهیه نرگسی

اسفناج ۵۰۰ گرم

تخم مرغ  ۴ عدد

سیر ۳ حبه

پیاز ۲ عدد

روغن مایع  به میزان لازم

نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم

آموزش مراحل تهیه نرگسی

مرحله اول: پخت اسفناج

اولین مرحله برای تهیه نرگسی، پخت اسفناج است. ابتدا اسفناج‌ها را تمیز کنید و خوب بشویید. سپس آن‌ها را در یک قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. دقت داشته باشید که برای پخت اسفناج نیاز به اضافه کردن آب ندارید. 15 دقیقه صبر کنید تا اسفناج بپزد. سپس اجاق را خاموش کنید و اسفناج پخته شده را کنار بگذارید.

مرحله دوم: سرخ کردن سیر و پیاز

در حین پخت اسفناج، پیازها را خرد کنید و بشویید. در ماهیتابه مقداری روغن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که روغن خوب داغ شد، پیازها را به آن اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا سبک شوند. در طول سرخ شدن پیاز حرارت اجاق را کم کنید تا پیاز نسوزد.

سیرها را پوست کنید و رنده کنید. سیر رنده شده را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود. در انتها مقداری زردچوبه به پیاز و سیر اضافه کنید تا رنگ آن طلایی گردد.

مرحله سوم: اضافه کردن اسفناج

پس از این‌که سیر و پیاز سرخ شدند، اسفناج پخته شده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. مواد را کمی تفت دهید تا اسفناج‌ها سرخ شود و طعم مواد به خورد هم برود. سپس نمک و فلفل را به غذا اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن تخم‌‌مرغ‌ها

در نهایت تخم‌‌مرغ‌ها را بر روی اسفناج بشکنید. شعله اجاق را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا تخم‌‌مرغ‌ها ببندد. بستن تخم‌‌مرغ‌ها حدود 3 تا 4 دقیقه طول می‌کشد.

نرگسی شما آماده است. می‌توانید آن را به همراه برنج یا نان سرو کنید و در کنار سبزی خوردن و ماست نوش‌جان نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۷۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد