//
کدخبر: ۴۶۹۸۸۱ //
سلامت | اثرات مصرف الکل از اسپرم پدر

اثرات مصرف الکل در اسپرم پدر| هشیار باشید!

در مقاله‌ای که در Andrology منتشر شد، نشان داده است که خروج اثرات مصرف الکل از اسپرم پدر بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، بیشتر از یک ماه طول می‌کشد.

 اثرات مصرف الکل در اسپرم پدر| هشیار باشید!
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان دانشگاه A&M تگزاس قبلاً نشان داده اند که عادات نوشیدن الکل توسط پدر قبل از لقاح می تواند تأثیر منفی بر رشد جنین داشته باشد. با مایع منی مردانی که به طور منظم الکل مصرف می‌کنند و بر رشد جفت، نقص‌های مغزی و صورت مرتبط با سندرم الکل جنینی (FAS) و حتی نتایج IVF تأثیر می‌گذارد.

 مصرف الکل قبل از لقاح می تواند تأثیر منفی بر رشد جنین داشته باشد. در واقع، مصرف الکل قبل از بارداری و در طول بارداری می تواند باعث افت کیفیت و تأخیر در رشد جنین شود. همچنین، مصرف الکل در طول بارداری می تواند باعث مشکلات عصبی و رفتاری در نوزاد شود. بنابراین، بهتر است که زنان قبل از بارداری و در طول آن از مصرف الکل خودداری کنند.

هنگامی که فردی به طور منظم الکل مصرف می کند و سپس آن را متوقف می کند، بدن او دچار ترک می شود، جایی که باید یاد بگیرد که چگونه بدون وجود مواد شیمیایی عمل کند. چیزی که ما کشف کردیم این است که اسپرم پدر هنوز هم تحت تأثیر نوشیدن الکل قرار می گیرد، به این معنی که بازگشت اسپرم به حالت عادی بسیار بیشتر از آنچه قبلاً تصور می کردیم طول می کشد.

خطرات نوشیدن الکل توسط پدر

یکی از خطرات اصلی مرتبط با مصرف الکل قبل و در طول بارداری FAS است که باعث ایجاد ویژگی های غیر طبیعی صورت، وزن و/یا قد کم هنگام تولد، مشکلات توجه و بیش فعالی و هماهنگی ضعیف می شود.

در حال حاضر، پزشکان موظفند فقط تأیید کنند که مادر الکل مصرف کرده است – نه پدر -؛ برای تشخیص کودک مبتلا به FAS.

گلدینگ می‌گوید: «سال‌ها، واقعاً هیچ توجهی به مصرف الکل مردان وجود نداشت. “در پنج تا هشت سال گذشته، ما متوجه شدیم که شرایط خاصی وجود دارد که در آنها تأثیر بسیار قوی پدری در مواجهه با الکل و رشد جنین وجود دارد.

وی گفت: با این پروژه می‌خواستیم ببینیم چقدر طول می‌کشد تا اثرات الکل بر اسپرم از بین برود. ما فکر می کردیم که این یک تغییر نسبتا سریع به حالت عادی خواهد بود، اما اینطور نبود. روند خروج بیش از یک ماه طول کشید.

هنگام نوشیدن الکل، کبد فرد استرس اکسیداتیو را تجربه می کند، که بدن را به تولید بیش از حد مواد شیمیایی خاص سوق می دهد که سپس فعالیت طبیعی سلولی را قطع می کند. تیم گلدینگ کشف کرد که ترک باعث همان نوع استرس اکسیداتیو می شود و به طور موثر مدت زمان اثرات الکل را بر بدن بیش از آنچه قبلا تصور می شد طولانی می کند.

گلدینگ می‌گوید: «در طول ترک، کبد استرس اکسیداتیو دائمی را تجربه می‌کند و سیگنالی را به سراسر بدن مرد ارسال می‌کند. “سیستم تولید مثل آن سیگنال را تفسیر می کند و می گوید: “اوه، ما در محیطی زندگی می کنیم که یک عامل استرس اکسیداتیو واقعا قوی در آن وجود دارد. من باید فرزندان را برنامه ریزی کنم تا بتوانند با آن نوع محیط سازگار شوند.” اما گلدینگ مشکوک است که سازگاری با اسپرم مفید نیست – آنها منجر به مشکلاتی مانند FAS می شوند.

گلدینگ گفت: «در مدل‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، حتی نوشیدن سه تا چهار آبجو بعد از کار چندین روز در هفته می‌تواند باعث کناره‌گیری شود، وقتی این رفتار متوقف شد. ممکن است احساس نشئگی نکنید، اما بدن شما در حال گذر از تغییرات شیمیایی است.

بسیار مهم است که زوج هایی که قصد باردار شدن را دارند بدانند تا چه اندازه باید نوشیدن الکل را متوقف کنند تا از نقص مادرزادی جلوگیری کنند.

در حالی که گلدینگ و آزمایشگاهش به تحقیق در مورد اثرات مشروب الکلی پدر برای کمک به پزشکان برای مشاوره به زوج ها ادامه می دهند، او با توجه به این کشف پیشگامانه پیشنهاد می کند که پدران حداقل سه ماه قبل از باردار شدن از الکل خودداری کنند.

وی گفت: هنوز کارهای زیادی برای دریافت پاسخ سخت وجود دارد، اما می دانیم که اسپرم در طی 60 روز ساخته می شود و روند خروج حداقل یک ماه طول می کشد. بنابراین، برآورد من این است که حداقل سه ماه صبر کنم.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد