//
کدخبر: ۴۷۴۲۷۳ //
سلامت | زانو درد

درمان موثر در آرتروز زانو !

پیوند سلول های بنیادی می تواند یک درمان موثر در مدیریت آرتروز زانو باشد.

 درمان موثر در  آرتروز زانو !
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس یک متاآنالیز جدید، سلول های بنیادی از بافت ناف یا چربی چربی خود فرد، موثرترین سلول های بنیادی برای تسکین درد آرتروز زانو و از دست دادن عملکرد هستند. متاآنالیز نشان داد که در تمام مطالعات شامل سلول های بنیادی به کاهش ایمن درد مفصل زانو کمک کردند. تقریبا نیمی از مردم در طول زندگی خود به آرتروز زانو مبتلا می شوند.

یکی از امیدوارکننده‌ترین درمان‌ها برای زانو درد و از دست دادن عملکرد ناشی از آرتروز، تزریق سلول‌های بنیادی به زانو است. یک متاآنالیز جدید نشان می دهد که تا کنون بهترین منابع سلول های بنیادی را برای این منظور شناسایی کرده است.

بهترین سلول های بنیادی برای درد زانو و از دست دادن عملکرد زانو، سلول هایی هستند که از بافت بند ناف اهداکنندگان یا سلول های چربی چربی خود بیمار به دست می آیند. این متاآنالیز نتایج آزمایشات سلول های بنیادی استئوآرتریت زانو را با 875 بیمار در 16 مطالعه گردآوری می کند. 336 مرد در این مطالعات حضور داشتند. سن شرکت کنندگان از 51 تا 69 سال بود. سلول های بنیادی توسط 441 نفر دریافت شد و 436 نفر به عنوان شاهد خدمت کردند. به طور کلی، افرادی که با هر یک از سلول‌های بنیادی تحت درمان قرار می‌گیرند، کاهش قابل توجهی در درد زانو با شروع سه ماهه درمان تجربه می‌کنند که نشان‌دهنده پتانسیل درمان استئوآرتریت زانو است.

در آرتروز زانو چه اتفاقی می افتد ؟

زانو مفصلی است که بیشتر تحت تاثیر آرتروز قرار می گیرد. بر اساس منبع معتبر سازمان بهداشت جهانی (WHO)، آرتروز زانو در حال حاضر حدود 365 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات قدیمی‌تر نشان داده‌اند که خطر ابتلا به آرتروز علامت‌دار زانو در طول زندگی حدود 40 درصد در مردان و 47 درصد در زنان است. استئوآرتریت زانو زمانی اتفاق می‌افتد که غضروف زانو شکسته می‌شود و باعث می‌شود استخوان‌های مفصل مستقیماً به هم ساییده شوند و اصطکاک ایجاد کنند. کاهش فعالیت بدنی که ممکن است در نتیجه درد اتفاق بیفتد می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی شود.

برخی از علل آرتروز زانو عبارتند از:

صدمات مفصلی، شکستگی، کشیدگی و فشار مکرر روی مفصل

بیماری های مفصلی

بیماری های متابولیک مانند دیابت

چاقی، باعث می شود مفصل وزن اضافی را تحمل کند، همچنین التهاب سیستمیک و مشکلات متابولیک

جنسیت – زنان بیشتر از مردان به آرتروز مبتلا می شوند

ژنتیک

داروی بازسازی کننده زانو

دکتر گندای اچزونا، از پریمیر پین کر و سلامتی، که در تحقیق حاضر دخالتی ندارد، خاطرنشان کرد که طب احیاکننده زانو چیز جدیدی نیست. وی خاطرنشان کرد که درمان ترمیمی شامل درمان با سلول های بنیادی و همچنین تزریق پلاسمای غنی از پلاکت است.

او گفت: «این مطالعه خاص بر درمان جدیدتر درمان با سلول های بنیادی مزانشیمی به عنوان درمانی برای استئوآرتریت زانو تمرکز دارد. سلول‌های بنیادی مزانشیمی ممکن است مشتق از مغز استخوان، مشتق شده از بافت چربی (از چربی)، یا مشتق از بند ناف باشند. سلول های مزانشیمی سلول های بنیادی هستند که می توانند به انواع مختلفی از بافت همبند تبدیل شوند. آنها دارای هسته های بزرگ و دوکی شکل هستند.

دکتر اچزونا گفت: «اگرچه مطالعاتی در مورد ارزیابی سلول‌های بنیادی مختلف و مقایسه این درمان‌ها با پلاسمای غنی از پلاکت وجود دارد، مطالعات کمی به طور مستقیم انواع مختلف سلول‌های بنیادی را برای درمان استئوآرتریت زانو مقایسه می‌کنند.» دکتر پل آرسیرو از کالج اسکیدمور که در این تحقیق نیز شرکت نداشت، گفت: «این مطالعه یک مقایسه مروری سیستماتیک از انواع مختلف درمان‌های سلول‌های بنیادی و اثربخشی کلی آنها در کاهش درد مفصل زانو، بازگرداندن عملکرد مفصل زانو و به حداقل رساندن ضربه مفصل زانو.

سایر درمان های آرتروز

دکتر اچزونا گزینه های موجود برای درمان آرتروز زانو را فهرست کرد. دکتر اچزونا خاطرنشان کرد: درمان استئوآرتریت زانو با سلول های بنیادی در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید نشده است.

بسیاری از درمان‌های آرتروز زانو شامل تغییراتی در سبک زندگی مانند ورزش، کاهش وزن در صورت لزوم و رژیم‌های غذایی غنی از غذاهای ضد التهابی است. فیزیوتراپی یک گزینه عالی برای افزایش قدرت، بهبود دامنه حرکتی و انعطاف پذیری و حتی کاهش درد است.

علاوه بر این، دکتر اچزونا گفت:

گروه‌های زیادی از داروها وجود دارند که ممکن است به صورت موضعی (مانند عوامل ضدالتهابی، لیدوکائین، CBD)، خوراکی (مانند استامینوفن، عوامل ضد التهابی، دولوکستین) یا حتی تزریقی (مانند اسید هیالورونیک، استروئیدها) استفاده شوند. برای درمان درد اگر هیچ یک از این درمان ها به درد شما کمک نکرد، جراحی ممکن است یک گزینه باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۴۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد