//
کدخبر: ۴۶۴۹۰۴ //

چرا در استخرهای کشاورزی نباید شنا کرد؟

رئیس هلال احمر شهرستان یزد نسبت به شنا کردن در استخرهای کشاورزی و کانالهای هدایت آب با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال هشدار و در این باره توصیه‌هایی ارائه کرد.

چرا در استخرهای کشاورزی نباید شنا کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

«مجتبی مژگانیان» در گفت‌وگویی، درباره این که چرا نباید در استخرهای کشاورزی شنا کرد؟ گفت: استخرهای ذخیره آب روستایی عمدتاً از نوع خاکی هستند و به‌ همین دلیل در بستر این استخرها شاهد رویش درختچه‌ها و برخی گیاهان دیگر هستیم که در صورت شنا در این استخرها امکان گرفتار شدن افراد در میان آنها و بروز حوادث تلخ وجود خواهد داشت. علاوه بر این غالباً کف این قبیل استخرها مملو از لایه‌های رسوبی گل است که می‌تواند موجب گرفتار شدن افراد در این رسوبات شود.

وی مشکل دیگر این استخرهای کشاورزی را شیب ایجاد شده در کناره‌های آنها ذکر کرد و افزود: همین موضوع نیز در صورت ورود به استخرها، امکان خروج افراد از آنها را به شدت با مشکل مواجه می‌کند لذا تاکید داریم داخل این استخر به‌ هیچ‌ وجه مکان مناسبی برای شنای افراد نیست.

مژگانیان به خطر برخی از کانال‌های آب که عمدتاً در مناطق ییلاقی برای انتقال و هدایت آب به‌ صورت سیمانی ایجاد می‌شود نیز اشاره و تصریح کرد: معمولاً این کانالها به دلیل ایجاد جلبک روی سطوح آنها، بسیار لغزنده و آب در آنها با جریان زیادی حرکت می‌کند لذا توصیه می‌شود در صورت سقوط افراد در آنها به هیچ وجه داخل آنها نشده و تلاش شود با ایجاد مانع یا طنابی در پایین دست این کانالها، افراد را نجات دهیم.

این مسئول در پایان تاکید کرد: این قبیل محیط‌ها به‌ شدت خطرناک و آسیب‌پذیر هستند لذا از مردم که عمدتاً در فصول گرم سال جهت تفریح به مناطق ییلاقی و این قبیل محیط‌ها مراجعه می‌کنند، خواستار رعایت نکات ایمنی در این خصوص هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۹۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان