//
کدخبر: ۴۶۷۲۴۲ //
آشپزی | رولت بیسکویتی

بچه ها عاشق این دسر هستن | طرز تهیه رولت بیسکویتی !

رولت بیسکویتی با طعم دلچسب شکلات و خامه، ترکیبی ایده‌آل برای دورهمی‌های دوستانه است. پس با ما همراه باشید تا با هم این دسر خوشمزه و زیبا را تهیه کنیم.

بچه ها عاشق این دسر هستن | طرز تهیه رولت بیسکویتی !
به گزارش فرتاک نیوز،

در دنیای شیرینی‌پزی، هر از گاهی با دستورهایی خلاقانه و منحصر به فرد روبرو می‌شویم که نه تنها طعم و مزه‌ای بی‌نظیر به ما هدیه می‌کنند، بلکه با ظاهری جذاب و دلنشین، نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. یکی از این دستورهای خاص و فریبنده، “طرز تهیه رولت بیسکویتی” است که می‌خواهیم،به شما آموزش دهیم.

برای تهیه رولت بیسکویتی، ابتدا بیسکویت‌های پتی بور را پودر کرده و با شیر و شکلات ذوب شده مخلوط می‌کنیم تا خمیری یکدست حاصل شود. این خمیر را روی یک نایلون یا کاغذ روغنی پهن کرده و سپس مخلوط خامه، پودر نارگیل و پودر قند را روی آن می‌ریزیم. پس از پخش کردن مواد میانی، خمیر را به آرامی رول می‌کنیم و در یخچال می‌گذاریم تا سفت شود. در نهایت، با گاناش شکلاتی تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

مواد لازم 

خامه صبحانه 200 گرم

بیسکویت پتی بور 2 بسته

شکلات برای بن ماری 100 گرم

پودر نارگیل نصف پیمانه

شیر دو سوم پیمانه

پودر قند 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت بیسکویتی

مرحله 1: آماده‌سازی بیسکویت‌ها

ابتدا بیسکویت‌های پتی بور را در یک کیسه زیپ‌دار قرار دهید و با وردنه یا پشت قاشق، آن‌ها را به آرامی پودر کنید. می‌توانید از غذاساز هم برای این کار استفاده کنید تا کار شما راحت‌تر شود. مهم این است که بیسکویت‌ها به صورت یکدست و ریز خرد شوند تا بتوانند به خوبی با سایر مواد ترکیب شوند.

مرحله 2: تهیه مخلوط بیسکویت

در یک کاسه مناسب، پودر بیسکویت را با دو سوم پیمانه شیر مخلوط کنید. سپس شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید و به مخلوط بیسکویت و شیر اضافه نمایید. این مخلوط را به خوبی هم بزنید تا خمیری یکدست و قابل شکل‌دهی به دست آید.

مرحله 3: پهن کردن مخلوط بیسکویت

یک تکه نایلون یا کاغذ روغنی بزرگ روی سطح کار قرار دهید و مخلوط بیسکویت را روی آن به شکل مستطیلی به ابعاد تقریبی 30 در 40 سانتی‌متر پهن کنید. می‌توانید از وردنه کمک بگیرید تا سطحی صاف و یکنواخت داشته باشید.

مرحله 4: آماده‌سازی مواد میانی رولت

در یک کاسه دیگر، خامه صبحانه را با پودر نارگیل و پودر قند به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی نرم و یکدست حاصل شود. این ترکیب باید به قدری نرم باشد که بتوان آن را روی مخلوط بیسکویت پهن کرد.

مرحله 5: پخش کردن مواد میانی

مواد میانی آماده شده را به آرامی و به صورت یکنواخت روی سطح مخلوط بیسکویت پهن کنید. مراقب باشید که این لایه به اندازه‌ای باشد که بتوانید رولت را به راحتی بپیچید.

مرحله 6: پیچاندن رولت

با استفاده از نایلون یا کاغذ روغنی که زیر مخلوط است، به آرامی شروع به پیچاندن مخلوط از یک سر تا سر دیگر کنید تا رولت شکل بگیرد. مطمئن شوید که رولت به خوبی و محکم پیچیده شده است.

مرحله 7: استراحت رولت در یخچال

رولت پیچیده شده را همراه با نایلون یا کاغذ روغنی در یخچال قرار دهید و اجازه دهید حداقل برای یک ساعت یا تا زمانی که کاملاً سفت شود، استراحت کند.

مرحله 8: تهیه گاناش شکلاتی

برای تهیه گاناش، 50 گرم خامه صبحانه را تا نقطه جوش گرم کنید و سپس 50 گرم شکلات خرد شده را به آن اضافه نمایید. مخلوط را هم بزنید تا شکلات کاملاً ذوب شود و ترکیبی صاف و یکدست حاصل شود.

مرحله 9: تزیین و سرو رولت

پس از اینکه رولت کاملاً سفت شد، آن را از یخچال خارج کنید و گاناش شکلاتی را روی آن بریزید و با کاردک یا پالت، سطح آن را صاف کنید. رولت را به اندازه دلخواه برش دهید و برای سرو آماده کنید. اکنون می‌توانید از طعم دلنشین و ظاهر جذاب رولت بیسکویتی خود لذت ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۷۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد