//
کدخبر: ۴۷۲۸۱۵ //
آشپزی | بولبه بره

بولبه بره رو تا حالا امتحان کردی؟| حتما عاشقش میشی!

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه بولبه بره در ادامه با ما همراه باشید.

بولبه بره رو تا حالا امتحان کردی؟| حتما عاشقش میشی!
به گزارش فرتاک نیوز،

بولبه بره یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و لذیذ گیلانی است که خیلی راحت درست می‌شود این خورشت خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید، برای درست کردن آن باید از سبزی‌های شمالی استفاده کنید تا طعم آن فوق العاده شود. 

مواد لازم

سبزی سرخ شده ( جعفری، تره، چوچاق، خالواش و نعناع) به مقدار لازم

گوشت ترجیحا مغز ران گوساله ۴۰۰ گرم

تخم مرغ ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

آب غوره نصف لیوان

ریحان و نعناع و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه بولبه بره

مرحله ۱: خرد کردن و تفت دادن گوشت

ابتدا مقداری گوشت که بهتر است از قسمت مغز ران گوساله استفاده شود، را در اندازه‌های متوسط خورشتی خرد کنید، سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد گوشت‌ها را در آن بریزید.

 

مرحله ۲: پختن گوشت و شستن سبزی‌ها

گوشت‌ها را در روغن داغ تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند، سپس مقداری آب روی گوشت‌ها بریزید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت را خوب بپزد، سپس سبزی‌های مخصوص بولبه بره را تمیز بشورید و در سبد بریزید تا خشک شوند.

 

مرحله ۳: خرد کردن سبزی‌ها

سبزی‌هایی که برای پخت بولبه بره استفاده می‌شود شامل جعفری، تره، چوچاق، خالواش و نعناع است که بعد از این که خشک شدند، آن‌ها را ریز خرد کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

 

مرحله ۴: تفت دادن سبزی‌ها و رنده کردن سیر

بعد سبزی‌ها را در تابه بریزید و همراه با روغن داغ تفت دهید تا عطر سبزی‌ها پخش شود و رنگ آن‌ها تغییر کند در هنگام تفت دادن سبزی‌ها آن‌ها را مدام هم بزنید تا نسوزند یا ته نگیرند، سپس سیر را پوست بگیرید، بشورید و با رنده ریز رنده کنید.

 

مرحله ۵: اضافه کردن سیر و تفت دادن آن

بعد از این که سبزی‌ها خوب سرخ شدند، سپس سیرهای رنده شده را به آن‌ها اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر سیر در سبزی‌ها پخش شود، مقدار سیر بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می‌توانید مقدار آن را برای درست کرد غذا تغییر دهید.

 

مرحله ۶: اضافه کردن سبزی‌ و ادویه‌ها به گوشت‌ها

سپس سبزی‌های تفت داده شده را در قابلمه گوشت‌ها بریزید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، بعد مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه روی مخلوط مواد بریزید، هم بزنید تا مزه‌دار شوند، بعد در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا کاملا با هم بپزند.

 

مرحله ۷: اضافه کردن آب غوره و هم زدن تخم مرغ‌ها

بعد از چند دقیقه در قابلمه را بردارید و مقداری آب غوره به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا به خورد گوشت‌ها برود و مزه دار شوند سپس دو عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا کاملا از حالت لختگی خارج شوند.

 

مرحله ۸: اضافه کردن تخم مرغ‌ها و پختن با مواد

سپس تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند دوباره در قابلمه را ببندید تا چند دقیقه دیگر همه مواد با هم بپزند و طعم همه مواد با هم مخلوط شود، بعد از این که گوشت‌ها خوب پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید. بعد بولبه بره را داخل طرف مناسب بکشید، با چند برگ نعناع، شوید و ریحان تازه تزئین کنید و به عنوان یک غذای محلی خوش طعم همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد