//
کدخبر: ۴۷۲۶۲۴ //
آشپزی | زیتون کبابی

تا حالا زیتون کبابی خوردی؟| فوق العاده س!

تهیه زیتون کبابی بسیار ساده است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. این زیتون را تهیه و طعم متفاوت آن را امتحان کنید.

تا حالا  زیتون کبابی خوردی؟| فوق العاده س!
به گزارش فرتاک نیوز،

زیتون یکی از شوریجاتی هست که خیلی طرفدار دارد. معمولا زیتون شور و زیتون پرورده در مغازه ها یافت می شود. جدیدا زیتون کبابی نیز در سر بعضی سفره ها آمده است که به علت طعم کبابی که دارد طرفدارانی پیدا کرده است. 

مواد لازم زیتون کبابی

زیتون سبز بدون هسته ۲ کیلوگرم

سیر ۵ حبه

آب جوشیده و سرد شده به مقدار کافی

سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری

فلفل تند ۴ عدد یا بیشتر

رزماری به مقدار دلخواه

گوجه فرنگی خشک چند تکه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت زیتون کبابی

مرحله اول

برای تهیه زیتون کبابی خوشمزه و مخصوص اگر زیتون هسته دارد ابتدا هسته های زیتون را جدا می کنیم. ترجیحا بهتر است زیتون بی هسته تهیه شود. تابه گریل را برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی گریل داغ شد زیتون ها را داخل تابه می چینیم.

مرحله دوم

در این مرحله کمی با دست فشار می دهیم که روی زیتون ها خط گریل بیفتد. زیتون ها را داخل سینی فر که با کمی روغن زیتون چرب شده است با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه می گذاریم تا زیتون ها حرارت ببیند.

مرحله سوم

بعد از کباب کردن زیتون ها، آن ها را داخل یک ظرف شیشه ای ریخته و روی آن را آب جوشیده می ریزیم. سپس گوجه خشک، فلفل تند، سیر و ادویه ها را اضافه می کنیم. درب ظرف را می بندیم و چند روز در محیط خنک و تاریک قرار می دهیم تا مزه ها به خورد زیتون برود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۲۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد