//
کدخبر: ۴۷۸۲۱۷ //
آشپزی | کیک شربتی

عصرانه خوشمزه و خانگی درست کن| آموزش کیک شربتی!

تهیه این نوع کیک بسیار راحت می باشد. در ابتدا کیک را باید بپزید و سپس شربت کیک را در آخر روی آن بریزید. کیک شربتی را می توانید برای مهمانی ها و دورهمی های عصرانه همراه چای یا قهوه سرو کنید.

عصرانه خوشمزه و خانگی درست کن| آموزش کیک شربتی!
به گزارش فرتاک نیوز،

کیک شربتی بافت نرم و پنبه ای دارد و بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. این کیک به کیک باقلوا نیز معروف است.کیک شربتی را می توان با روش های مختلفی پخت و دستور تهیه های متفاوتی دارد. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک شربتی با ماست پنبه ای و خوشمزه را می توانید بخوانید و از آن لدت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک شربتی پنبه ای

تخم مرغ ۳ عدد

آرد ۲ لیوان

شکر ۱ لیوان

ماست ۱ لیوان

روغن نصف لیوان

زعفران ۱ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری

پودر هل نصف قاشق چایخوری

وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

مواد لازم برای شربت

شکر ۱ لیوان

آب ۱ لیوان

گلاب ۱/۴ لیوان

زعفران ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک شربتی با بافت نرم در فر​

مرحله ۱

در ابتدا فر را بر روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. سپس داخل قالب مورد نظرمان کاغذ روغنی می گذاریم. اگر کاغذ روغنی در دسترس ندارید می توانید کاغذی از یک دفتر جدا کرده و با براش مخصوص آن را روغن مالی کنید و بعد کف قالب بزارید.

مرحله ۲

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در یک کاسه بزرگ ریخته و با دور تند همزن برقی، هم می زنیم تا کرم رنگ شود.

 

مرحله ۳

ماست را اضافه کرده و به مدت کمی هم می زنیم تا مواد یک دست شوند. سپس روغن را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا موادی یک دست داشته باشیم. و بعد پودر هل و زعفران را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله ۴

در این مرحله آرد و بکینگ پودر که باهم ترکیب شدند را از الک رد می کنیم و بر روی مواد درون کاسه می ریزیم. و با یک قاشق یا لیسک هم می زنیم. و بعد درون قالب می ریزیم.

مرحله ۵

قالب را در فر گذاشته و زمان آن را بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله ۶

در حین پخت کیک به سراغ تهیه شربت آن می رویم. قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم تا شکر کاملا حل شود و شربت شروع به غل خوردن کند. سپس گلاب و زعفران را به شربت اضافه می کنیم و زیرگاز را خاموش می کنیم. بعد از در آوردن کیک از درون فر می گذاریم کیک هم خنک شود سپس شربت را روی آن می ریزیم و اجازه می دهیم شربت به خورد کیک برود. سپس می توانید نوش جان کنید.

نکات لازم درباره طرز تهیه کیک شربتی با ماست:

برای آنکه کیک شما مدت طولانی تری بماند و خشک نشود می توانید یک پلاستیک دور آن بکشید و بعد از این کار که باعث هواگیری کیک می شود. پلاستیک را بردارید و درون ظرفی قرار دهید و در یخچال بگذارید.


 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد