//
کدخبر: ۴۶۴۰۳۳ //
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه:

درصد وقوع جرم در نیروهای مسلح استان کاهشی است/ معافیت کیفری سربازان فراری در هفته قوه قضاییه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گفت: با وجود فراوانی نیروهای مسلح در استان کرمانشاه، درصد وقوع جرم در این استان کاهشی است.

 درصد وقوع جرم در نیروهای مسلح استان کاهشی است/ معافیت کیفری سربازان فراری در هفته قوه قضاییه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز( سوم تیر) برگزار شد.

 " صید محمد محمودی " در این نشست با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: استان کرمانشاه به دلیل دارا بودن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، با فراوانی کارکنان نیروهای مسلح نسبت به استان‌های همجوار مواجه است ولی به برکت اقتدار نظام جمهوری اسلامی، وقوع جرم با توجه به تنوع قومی و قبیله‌ای و وضعیت استراتژیک در این استان کاهشی است.

وی افزود: رویکرد سازمان قضایی نیروهای مسلحانه در بربر جرائم نظامیان رویکردی سختگیرانه و به دور از هرگونه مماشات است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در راستای آگاه‌سازی نظامیان طی سال گذشته ۱۳۰ دوره آموزشی برگزار شده است گفت:در این دوره‌ها ۳۸هزار‌و ۳۲۹نفر‌ساعت آگاه‌سازی انجام گرفته است.

محمودی در ادامه میانگین زمان رسیدگی به پروندها‌ی ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان را کمتر از یک‌ماه عنوان کرد و افزود: ۹۵درصد پرونده‌ها در اسرع وقت به نتیجه می‌رسد.

وی در ادامه اشاره‌ای به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر آرامش و رفع دغدغه‌های سربازان متاهل داشت و گفت: طی چند سال اخیر حقوق سربازان افزایش چشمگیری داشته و محل خدمت آنها نیز در محل سکونت همسرشان مشخص شده است و حداقل هفته‌ای سه بار بعد از وقت اداری برای دیدن همسر و فرزندانشان از محل خدمت خارج می‌شوند.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه از اجرای طرح "بازگشت به سنگر"خبر داد و بیان داشت: به مناسبت هفته قوه قضائیه تمامی سربازانی که برای بار اول مرتکب فرار از خدمت شده‌اند با اعطای ارفاقات قانونی معاف از کیفرخواهند شد.

وی درگوشه دیگری از سخنانش به تعداد ملاقات‌های مردمی در سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته چهارهزار و ۱۱۰ نفر با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ملاقات داشته‌اند و دو هزار و ۶۶۹ نفر نیز برای رسیدگی به جرائم به شعبه ارشاد و معاضدت این سازمان مراجعه کرده‌اند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان