//
کدخبر: ۴۶۴۹۱۲ //
آشپزی | ساندویچ مرغ کباب شده

بچه ها عاشق این ساندویچن| طرز تهیه ساندویچ مرغ کباب شده !

ساندویچ مرغ کباب شده یک گزینه عالی و سرشار از طعم برای وعده‌های سبک و لذیذ است. در ادامه آموزش را ببینید.

بچه ها عاشق این ساندویچن| طرز تهیه ساندویچ مرغ کباب شده !
به گزارش فرتاک نیوز،

این ساندویچ، با ترکیبی از مرغ معطر و کباب شده، سبزیجات تازه و سس‌های خوشمزه، یک وعده غذایی کامل و مقوی را تشکیل می‌دهد. با استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت، می‌توانید طعمی بی‌نظیر را تجربه کنید.

برای تهیه «ساندویچ مرغ» کباب شده، ابتدا سینه‌های مرغ را با آبلیمو، سس سویا، سیر، و آویشن مرینیت کرده و برای ۳۰ دقیقه کنار می‌گذاریم. سپس، مرغ‌ها را گریل کرده و در کنار پیازهای حلقه‌ای کبابی و نان پیتا گرم شده، مواد لازم را آماده سرو می‌کنیم. مخلوط گوجه فرنگی و پنیر فتا با آبلیمو و روغن زیتون، به همراه سس ماست و گردو، همگی به عنوان مواد کناری سرو می‌شوند، تا هر فرد بتواند ساندویچ دلخواه خود را با این مواد تزیین کرده و نوش جان کند.

مواد لازم مقدار

سینۀ مرغ بدون پوست و استخوان ۳ عدد

پیاز قرمز نازک حلقه حلقه شده یک عدد بزرگ

نان پیتا ۶ عدد

کاهوی خردشده نصف یک دسته

زیتون سیاه ۳۰۰ گرم

جوانۀ گندم به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

سیر ریز شده یک حبه

آویشن خشک شده ۲ قاشق چایخوری

گوجه فرنگی خرد شده ۲ عدد کوچک

روغن زیتون ۱/۴ پیمانه

پنیر فتا خردشده یک پیمانه

سس سویا ۳ قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه ۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس

روغن زیتون یک قاشق غذا خوری

گردوی خردشده ۱/۴ پیمانه

سیر خردشده یک حبه

ماست ساده یک پیمانه

طرز تهیه ساندویچ مرغ کباب شده

مرحله 1: مرینیت مرغ

سینه‌ مرغ را پس از شستشو و خشک کردن، درون یک ظرف شیشه‌ای قرار می‌دهیم. سپس ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو، سس سویا، یک حبه سیر ریز شده و ۱ قاشق چایخوری آویشن خشک شده را با هم مخلوط کرده و روی مرغ‌ها می‌ریزیم. تمامی سطوح مرغ‌ها را با مایع مرینیت پوشانده و با کشیدن سلفون روی ظرف، آنها را برای ۳۰ دقیقه در دمای اتاق می‌گذاریم تا طعم‌دار شوند.

 

مرحله 2: آماده‌سازی مخلوط گوجه و پنیر فتا

در این مرحله، گوجه فرنگی‌های خرد شده و پنیر فتا را در یک ظرف کوچک با هم ترکیب می‌کنیم. به این مخلوط، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱/۴ پیمانه روغن زیتون و ۱ قاشق چایخوری آویشن باقی‌مانده اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم تا تمامی مواد با هم مخلوط شوند. این مخلوط را برای نیم ساعت کنار می‌گذاریم تا طعم‌ها به خوبی به خورد هم بروند.

 

مرحله 3: تهیه سس

برای تهیه سس، ماست ساده، یک حبه سیر خردشده، ۱/۴ پیمانه گردوی خردشده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ظرف کوچک با هم مخلوط می‌کنیم.

 

مرحله 4: گرم کردن گریل

گریل را روی شعله متوسط روشن کرده و منتظر می‌مانیم تا کاملاً داغ شود. سپس با استفاده از اسپری روغن زیتون، سطح سبد گریل را چرب می‌کنیم تا مرغ‌ها و پیازها به آسانی و بدون چسبیدن پخته شوند.

 

مرحله 5: گریل کردن مر

مرغ‌های مرینیت شده را از ظرف بیرون آورده و روی سبد گریل قرار می‌دهیم. هر طرف مرغ‌ها را به مدت ۵ دقیقه گریل می‌کنیم، تا در مجموع ۱۰ دقیقه بر روی حرارت باشند و کاملاً پخته و طلایی شوند.

 

مرحله 6: افزودن پیاز به گریل

در حالی که مرغ در حال پخت است، حلقه‌های پیاز قرمز را روی همان سبد گریل پخش می‌کنیم. پیازها را کباب می‌کنیم تا نرم و کمی تیره شوند.

 

مرحله 7: گرم کردن نان پیتا

هر طرف نان‌ها را به مدت ۲ دقیقه روی گریل قرار می‌دهیم تا گرم و کمی ترد شوند. این کار به نان طعم دودی و بافتی دلنشین می‌بخشد.

 

مرحله 8: آماده‌سازی و سرو ساندویچ

مرغ پخته شده را به قطعات بسیار نازک برش می‌زنیم. در زمان سرو، تمام مواد را به همراه سس ماست و مخلوط گوجه و پنیر فتا سر سفره می‌آوریم. ساندویچ را با استفاده از مرغ کباب شده، پیاز کبابی، مخلوط گوجه و پنیر فتا، کاهو، زیتون سیاه، مقداری از سس، جوانه گندم، نمک و فلفل  درست میکنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۹۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان