//
کدخبر: ۴۶۴۹۱۵ //
آشپزی | لوبیای سویا سبز

از خواص سویا سبز یا اِدامامِه چه می دانید ؟

سویا سبز یا اِدامامِه، یکی از مواد غذایی مهم در انواع تغذیه است. در این مقاله به مزایا و خواص این ماده غذایی ارزشمند پرداخته می شود.

از خواص سویا سبز یا اِدامامِه چه می دانید ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

لوبیای سویا سبز یا اِدامامِه سویای جوانی است که قبل از رسیدن یا سفت شدن برداشت می شود. این لوبیا به Edamame شناخته می شود. آنها یک غذای گیاهی محبوب هستند که ممکن است فواید سلامتی مختلفی داشته باشند. لوبیا اِدامامِه به طور طبیعی فاقد گلوتن و کم کالری است. آنها فاقد کلسترول هستند و پروتئین، آهن و کلسیم را تامین می کنند.

آنها سبز هستند و از نظر رنگ با دانه های سویا معمولی که معمولاً قهوه ای روشن، خرمایی یا بژ هستند متفاوت هستند.

کالری اِدامامِه :

یک فنجان (160 گرم) اِدامامِه پخته شده حاوی 224 کالری است. این تقریباً 7 تا 11 درصد از کالری دریافتی روزانه برای بزرگسالان را به خود اختصاص می دهد، که بسته به سن، جنس و سطح فعالیت فرد دارد.

خواص سویا سبز یا اِدامامِه :

1. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی :

اِدامامِه حاوی مقادیر بالایی از چندین ویتامین و مواد معدنی و همچنین فیبر است. ادامامه منبع عالی پروتئین گیاهی است. همچنین یک منبع عالی برای موارد زیر است : 

ویتامین C

ویتامین K

کلسیم

آهن

فولات

منیزیم

منگنز

فلز مس

سلنیوم

2. از سلامت قلب پشتیبانی می کند :

Edamame سرشار از پروتئین سویا است که به دلیل توانایی آن در بهبود سلامت قلب شناخته شده است.

بر اساس بررسی منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند، جایگزینی پروتئین حیوانی با پروتئین سویا در بهبود سطح لیپید در خون برای کمک به کاهش خطر بیماری قلبی موثر بود.

ادامامه همچنین سرشار از فیبر است که می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و از تجمع پلاک های چربی در رگ ها جلوگیری کند.

3. با خطر کمتر سرطان مرتبط است :

مطالعات نشان می دهد که محصولات سویا، مانند ادامامه، ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند.

به طور خاص، تحقیقات نشان می دهد که مصرف سویا ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مرتبط باشد.

مطالعات دیگر نشان داده اند که مصرف بیشتر سویا می تواند با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نیز مرتبط باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری هنوز مورد نیاز است.

4. منبع عالی پروتئین :

یکی از مزایای برتر ادامامه، محتوای پروتئین گیاهی قابل توجه آن است. در واقع، یک وعده حاوی 17 گرم پروتئین است که آن را با سایر غذاهای پروتئینی مانند مرغ، ماهی و تخم مرغ برابری می کند.

پروتئین نقش اساسی در سلامت کلی ایفا می کند و برای ترمیم بافت، رشد ماهیچه ها، عملکرد سیستم ایمنی و موارد دیگر بسیار مهم است.

پر کردن غذاهای پر پروتئین همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید تا از کاهش وزن بیشتر حمایت کنید.

5. استخوان ها را قوی نگه می دارد :

ادامامه سرشار از ایزوفلاون سویا است، ترکیبی که با تعدادی از فواید سلامتی قوی مرتبط است.

ایزوفلاون های سویا ممکن است به خصوص در مورد سلامت استخوان مفید باشند، برخی تحقیقات نشان می دهد که آنها واقعاً می توانند بر متابولیسم استخوان تأثیر بگذارند و تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش دهند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی حتی نشان داد که ایزوفلاون های سویا در تقویت استخوان سازی و جلوگیری از تحلیل استخوان در زنان یائسه موثر هستند.

6. علائم یائسگی را تسکین می دهد :

ایزوفلاون های سویا موجود در ادامامه فیتواستروژن در نظر گرفته می شوند، به این معنی که آنها اثرات استروژن را در بدن تقلید می کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۴۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان